در یک حکم، دیوان عالی کشور از روابط جنسی بین دوجنس مشابه جرم زدایی شد، اما همچنان جامعه دوجنسیتی ها و همجنسگرایان در رویای شامل شدن این حکم در مورد آنها هستند.

با توجه به مطالعه‌ای که در خصوص ضرورت فسخ بخش ۳۷۷ قانون مجازات کیفری برای جلوگیری از امکان سوءاستفاده از این ماده در خشونت علیه همجنس گرایان صورت گرفته است، قرائت ماده ۳۷۷ قانون مجازات کیفری هند برای حمایت از حقوق جامعه دو جنسیتی ها و دگرباشان کافی نیست.

در یک حکم، دیوان عالی کشور در تاریخ ۶ سپتامبر سال گذشته از طریق قرائت بند ۳۷۷ قانون مجازات هند، از روابط جنسی بین دوجنس مشابه جرم زدایی شد، اما همچنان جامعه دوجنسیتی ها و همجنسگرایان در رویای شامل شدن این حکم در مورد آنها هستند. در مطالعه ای که در مرکز سیاستگذاری قوانین ویدهی انجام شده است بر لزوم فسخ ماده ۳۷۷ و سایر بندهای قانونی که بی طرفی قربانیان این گونه ناهنجاری ها را نادیده می گیرند، تاکید شده است چراکه این ماده قانونی می تواند مورد سوء استفاده قرار بگیرد و منجر به صدور احکامی مشابه حکم جرم زدایی از رابطه جنسی با جنس موافق گردد. این تجزیه و تحلیل همچنین نگرانی های اعضای جامعه دوجنسیتی ها و همجنسگرایان را که در مجموعه ای از مشاوره ها به عنوان بخشی از تحقیق شرکت کرده اند ، در نظر گرفته است.

عنوان این مطالعه " شمول دوجنسیتی ها و همجنسگرایان درقوانین هند" می باشد، که به تجزیه و تحلیل ساختار قوانین هند در مضامین کلی خانواده، هویت، خشونت و شغل پرداخته است. آکشات اگروال عضو تیم تحقیقاتی ویدهی می گوید. هدف از این تجزیه و تحلیل شناسایی قوانینی است که ارتباطی به روابط جنسی با جنس موافق داشته و همچنان به حیات خود ادامه می دهند، یا  نسبت به افراد دوجنسیتی و دگرباشان تبعیض قائل می شوند. این مطالعه با هدف ایجاد گفتمانی برای گنجاندن برخی اصلاحات حقوقی در قوانین انجام شده است. این مطالعه در خصوص"خشونت"، به پیچیدگی قوانین کیفری موجود انتقاد می کند. به طور مثال به بندهای مرتبط با خشونتهای جنسی بین زنان و مردان یا بین دوهمجنس اشاره دارد. همچنین در این مطالعه می گوید از زمان جرم زدایی از روابط جنسی بین دو همجنس موارد بسیاری از خشونت رخ داده است. همچنین بسیاری از خشونتها به خاطر ازدواجهای تحمیلی از سوی خانواده ها بوده است و اغلب خشونتها را نیز خانواده ها مرتکب شده اند. این تحقیق توجه را به سوی اشکال مختلف خشونت که در خصوص جامعه دگرباشان جنسی صورت می گیرد جلب می کند و قصد دارد تا اصلاحات قانونی مورد نیاز را در این خصوص گوشزد نماید.

منبع: روزنامه تایمز آو ایندیا

کد خبر 1052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =